Bestelling retour zenden?

Informatie voor boekhandels en intermediairs

U kunt onder bepaalde voorwaarden uw bestelling aan ons retourneren en laten crediteren.

De voorwaarden leest u hieronder.

Wilt u een retour aanmelden? Vul dan een retour-aanvraag in en stuur deze naar ons op. Bij de aanvraag geeft u de reden van uw retourzending op, de redenen vindt u op het formulier.

Uw aanvraag wordt door ons beoordeeld en indien uw aanvraag door ons wordt gehonoreerd, ontvangt u van ons het retourformulier. Tezamen met dit formulier kunt u uw bestelling aan ons terug sturen.

In geval van de reden "Annulering reeds doorgegeven" dient u gelijk een kopie van uw annuleringsopdracht mee te sturen.

Voor bestellingen geleverd door het Centraal Boekhuis kunt u uw retour aanvraag alleen indienen bij het Centraal Boekhuis. Voor de condities verwijzen wij u naar het Centraal Boekhuis.

Retour voorwaarden

  • U kunt tot uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de bestelling een aanvraag voor een retour indienen. Zie ook onze leveringsvoorwaarden, artikel 3.2.
  • Een uiterlijke termijn van 14 dagen na ontvangst, geldt ook als u de bestelling beschadigd heeft ontvangen.
  • Een misdruk valt niet altijd direct bij ontvangst op en kan soms pas op een later tijdstip worden geconstateerd. Meld u een misdruk direct nadat u dit heeft geconstateerd, ook via de aanvraag retour.
  • Indien van een boek een nieuwe druk verschijnt, kunnen exemplaren van de vorige druk van dat boek tot 3 maanden na het verschijnen van de nieuwe druk, retour gestuurd worden. Dit geldt alleen voor boekhandels die de oude titel op voorraad hebben liggen in de winkel en de nieuwe druk in dezelfde aantallen als dat er retour is gestuurd, weer op voorraad nemen.
  • Periode afhankelijke producten zoals kalenders en agenda’s evenals almanakken, kamerstukken, officiële publicaties, POD producten (ook wel boek op verzoek of PDF genaamd), digitale producten zoals cd-roms en e-books, kunnen niet retour gestuurd worden. Bekijk het overzicht met POD-titels
  • ...