Lees de ervaringen van gemeenten met onze Sdu VIND producten

Graag delen wij met u ervaringen van gebruikers met onze Sdu VIND producten. In het bijzonder kunt u interviews van gebruikers lezen over VIND Hulpwijzer en VIND Antwoorden. 

VIND Hulpwijzer bestaat uit een collectie vraag-antwoord-combinaties (VAC’s) en organisaties op het gebied van welzijn, zorg, werk, schuldhulpverlening en opvoeden. Voor VIND Hulpwijzer hebben 4 verschillende gemeenten hun situatie en de samenwerking met Sdu in kaart gebracht. Bewoners worden beter en sneller geholpen en de drempel om bij de gemeente aan te kloppen wordt hierdoor lager. 

VIND Antwoorden geeft een omschrijving van bijna 400 gemeentelijke producten en diensten en 2.200 vraag-antwoord-combinaties. Voor VIND Antwoorden hebben we een interview gehouden met de gemeente Oosterhout. Lees de ervaringen van deze gemeenten met het gebruik van het product VIND Hulpwijzer en VIND Antwoorden.

VIND Hulpwijzer

VIND Hulpwijzer interview gemeente haarlemmermeer

Gemeente Haarlemmermeer

Inwoners kunnen inzien hoe ze met bepaalde situaties om kunnen gaan, waar ze terecht kunnen met hun vragen en hoe bepaalde procedures werken. VIND Hulpwijzer maakt inwoners zelfredzamer, dit scheelt de gemeente veel vragen en tijd en de inwoners zijn direct geholpen. Ze krijgen het juiste antwoord op al hun vragen over zorg, geldzaken, participatie en opvoeden. Zo ook bij de gemeente Haarlemmermeer, lees hier het verhaal van Ray en Vivienne.

Interview Haarlemmermeer

Gemeente Den Helder

Voor burgers is het soms lastig om de juiste weg te vinden. Sinds kort hebben ze daar in Den Helder iets op gevonden. De Hulpwijzer van Sdu leidt inwoners via eenvoudige vragen de goede kant op.

Interview Den Helder

Gemeente Dinkelland Tubbergen

Minder mensen aan de balie, dat is niet per se het doel van de Sociale Kaart in de gemeente Dinkelland. Het is vooral een mooie start voor mensen om op een laagdrempelige manier antwoord te krijgen op hun vragen.

Interview Dinkelland Tubbergen

Gemeente Rijswijk

Een digitale vraagbaak voor burgers op het gebied van sociale zaken, hulp en zorg. Zo is de Hulpwijzer volgens Anita Kauderer, communicatieadviseur sociaal domein bij Gemeente Rijswijk, het beste te beschrijven.

Interview Rijswijk

VIND Antwoorden

VIND antwoorden

Gemeente Oosterhout

In een interview met de informatie coördinator van de gemeente Oosterhout, vertelt Gildardo Gaviria over zijn ervaringen met VIND Antwoorden en hoe het de gemeente helpt om informatie te ontsluiten van het digitale en telefonische kanaal. Benieuwd naar de gehele ervaring van de gemeente Oosterhout?

Interview Oosterhout