Uw bestelling

Kantelklaar
excl. btw € 15,09
Gratis verzending

Kantelklaar

Een belangrijk thema bij alle gemeenten in Nederland is de inrichting van de dienstverlening aan de burger. Niet alleen de dienstverlening aan de balie, maar ook via website en telefoon. Een lastig thema ook, want het gaat over veel processen en over de organisatie van de gemeente als geheel. Er moeten veel verschillende disciplines bij elkaar worden gebracht om op het gebied van dienstverlening stappen te kunnen zetten. Hierover gaat dit boekje.

  • Boek
  • 92 pagina's
  • Bestelcode 9789012129213
Omschrijving
Een belangrijk thema bij alle gemeenten in Nederland is de inrichting van de dienstverlening aan de burger. Niet alleen de dienstverlening aan de balie, maar ook via website en telefoon. Een lastig thema ook, want het gaat over veel processen en over de organisatie van de gemeente als geheel. Er moeten veel verschillende disciplines bij elkaar worden gebracht om op het gebied van dienstverlening stappen te kunnen zetten. Hierover gaat dit boekje.

De basis voor dit boekje wordt gevormd door acht interviews met secretarissen van Nederlandse gemeenten, die werden gehouden in de periode 2007-2008, als onderdeel van de formule van het Sdu-vakblad Proces & Document. De schrijver van het dit boekje is tevens hoofdredacteur van dit vakblad, dat zich helemaal richt op de organisatie van (e-)dienstverlening. De interviews werden alle geplaatst onder de noemer ‘Kantelklaar?’ (wat ook de titel van dit boekje is geworden), omdat het kantelen van de organisatie richting de frontoffice en de burger telkens als insteek werd genomen voor de gesprekken met gemeentesecretarissen. Het eerste interview, met Piet Buytels, werd geplaatst in het eerste nummer van 2007. Het achtste interview, met Jan-Paul Woudstra, werd geplaatst in het vierde nummer van 2008.

Samen geven de interviews een representatief beeld van hoe er wordt aangekeken tegen de mogelijkheden van verbetering van de dienstverlening. Dat het hier een complexe materie betreft, wordt algemeen onderkend. Dit boekje levert daar een kleine inhoudelijke bijdrage aan, in de vorm van een aantal korte exposés over dienstverleningsgerelateerde thema’s. Deze inhoudelijke stukjes hebben overigens géén directe inhoudelijke relatie met de interviews waar ze voor of na zijn geplaatst.
Product details
Bestelcode 9012129214
Productsoort Boek
Aantal pagina's 92
Bestelvorm Losse verkoop
Boeksoort A-boek
Levertermijn 4 tot 5 werkdagen – Printing on demand
Beschikbaarheid Leverbaar
Publicatiedatum 08-12-2008