Bestellen & leveren

Wij bieden in onze webshop bijna 3.000 titels aan voor professionals. Je kunt in onze webshop abonnementen afsluiten op onze kranten, tijdschriften, jaarboeken en losbladigen. Of een los exemplaar van een van onze boeken bestellen. Ook kun je direct registreren op onze onlines of multimedia abonnementen. Na het afronden van je bestelling heb je direct toegang tot onze onlines.

Veel gestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van de meest gestelde vragen over bestellen & leveren. Is je vraag niet opgenomen in dit overzicht? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik bestellen via jullie shop?

Via het zoekveld rechtsboven zoek je in onze productcatalogus. Wanneer je een uitgave wil bestellen, klik je op de button “In Winkelwagen”. Je bestelling komt terecht in je winkelwagen. In de webshop kun je direct met iDeal betalen.

Je kunt op drie manieren een bestelling doen bij Sdu B.V.:

  • Je kunt inloggen en jouw adresgegevens worden direct geladen in de winkelwagen.
  • Je kunt bestellen en direct aanmelden voor een account, de volgende keer worden je gegevens direct geladen en kun je gebruik maken van de voordelen van een account.
  • Je kunt bestellen als gast, zonder aan te melden.
  • Je kunt alleen bestellen op Nederlandse adressen

Wat zijn de voordelen van een account voor deze shop?

Je kunt in het account de status van je bestelling volgen. Bij een volgende bestelling via deze webshop hoef je niet nog een keer je adresgegevens in te vullen.

Zijn al jullie producten op voorraad?

Bijna al onze uitgaven zijn uit voorraad leverbaar. Deze informatie vind je bij de productgegevens. Is een uitgave niet uit voorraad leverbaar, dan laten we je dat, wanneer we uw bestelling ontvangen, direct weten. Is de uitgave die je bestelt in herdruk of onder embargo, dan ontvang je de bestelling zodra deze (weer) leverbaar is.

Losbladige uitgaven zijn meestal niet op voorraad, maar worden per bestelling gedrukt en samengevoegd. De levertijd is ongeveer tien werkdagen.

Wat is de levertermijn?

Bij de productinformatie in onze webshop staat vermeldt wat de levertijd is. De meeste producten worden binnen 3 werkdagen verzonden, mits er voldoende voorraad is.

In verband met de productietijd van losbladige uitgaven, kan de levertijd hiervan maximaal 10 werkdagen bedragen.

Wat is de status van mijn bestelling?

Als je tijdens het bestellen een account heeft aangemaakt op deze webshop, kun je na het inloggen direct de status van uw bestelling zien. Heb je geen account en heb je vragen over (de status van) je bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen via www.sdu.nl worden gratis verzonden in Nederland.

Bij abonnementen op losbladigen, cd-rom's en boeken worden de verzend- en administratiekosten separaat per product berekend (afhankelijk van het gewicht en het aantal). Je vindt het totaalbedrag terug op de factuur. Tijdens het bestelproces worden de verzendkosten niet getoond (je ziet een bedrag van € 0,00).

Bij abonnementen op tijdschriften betaal je niet apart voor verzend- en administratiekosten.

Voor bestellingen die je bij de Sdu Klantenservice doet, per e-mail of per telefoon, rekenen wij verzendkosten. Bestel dus indien mogelijk via onze webshop, zodat je geen verzendkosten betaalt.

Voor verzendingen naar het buitenland rekenen wij wel verzendkosten. Meer informatie over bestellen vanuit het buitenland.

Ik heb een artikel niet ontvangen

Als je een uitgave niet hebt ontvangen kun je dit binnen 14 dagen na factuurdatum aan ons doorgeven. Losbladige werken en tijdschriften vormen een uitzondering op deze regel. Wanneer je een aanvulling ontvangt en je constateert dat je het voorgaande supplement niet hebt ontvangen, dien je dit direct te reclameren.

Wanneer je reclameert na ontvangst van het daaropvolgende supplement zal de aanvulling alleen tegen kosten nageleverd kunnen worden. Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen

Een beschadigd artikel mag je terugsturen. Vul hiervoor het retourformulier in en meld de beschadiging binnen 14 dagen na ontvangst.

Stuur de bestelling, samen met het retourformulier, aan ons retour. Je betaalt geen portokosten. Meer details vindt u in onze leveringsvoorwaarden, artikel I.3.1 en I.3.2.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen

Er kunnen verschillende reden zijn voor een verkeerde levering:

De uitgave is niet geleverd. Als de uitgave wel vermeld staat op de factuur maar het is niet geleverd, is er waarschijnlijk sprake van een fout bij het inpakken. Neem alstublieft contact met ons op , zodat wij het artikel alsnog kunnen toesturen. Vermeld hierbij duidelijk om welke uitgave het gaat, evenals je klantnummer, factuurnummer en/of pakbonnummer.

De uitgave is niet op voorraad. Het kan ook voorkomen dat een uitgave niet op voorraad is. Indien dit het geval is staat dit aangegeven op de factuur. Zodra de voorraad is aangevuld, wordt de uitgave nagezonden.

Ik heb de verkeerde uitgave ontvangen

Indien je een verkeerde uitgave hebt ontvangen dan kun je dit kosteloos retourneren. Vraag hiervoor het retourformulier aan. Als je aanvraag door ons wordt gehonoreerd, ontvang je het retourformulier. Samen met dit formulier kun je je bestelling aan ons terugzenden. Je kunt tot uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de bestelling een retourformulier aanvragen. Zie ook onze leveringsvoorwaarden, artikel I.3.1 en I.3.2.

Bestellen vanuit het buitenland

Wil je een bestelling doen vanuit het buitenland? Dit kan jeu doen via onze klantenservice en is helaas niet mogelijk via onze webshop.
>> Meer informatie over bestellen vanuit het buitenland

Hoe kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Het is helaas niet mogelijk een bestelling die je hebt gedaan te annuleren of te wijzigen. Je kunt het best wachten tot de bestelling is afgeleverd. Vervolgens kun je de normale stappen voor retourneren doorlopen. 

Ik kan een bepaalde uitgave niet vinden

Als je een bepaalde uitgave niet kunt vinden, vul dan ons contactformulier in. Wij helpen je graag.