Betalen en facturen

Bij bestellingen via deze webshop betaal je niet met credit card of e-pay, maar je ontvangt bij aflevering een factuur.  De factuur kun je indien gewenst naar een apart factuuradres laten verzenden.

Veel gestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van de meest gestelde vragen over betalen & facturen. Is je vraag niet opgenomen in dit overzicht? Neem dan alstublieft contact op met onze Klantenservice.

Hoe kan ik betalen en wat is de betalingstermijn?

Wij hanteren een betalingstermijn van 30 dagen. Heb je gekozen voor betalen achteraf? Het bedrag op je factuur kun je overmaken op één van onderstaande rekeningnummers. Vermeld bij je betaling altijd het factuurnummer. .

Rekeningnummers voor klanten

Rabobank: 14 54 64 393 t.n.v. Sdu B.V.
IBAN: NL52RABO0145464393
BIC: RABONL2U

Kamer van Koophandel en btw-nummer btw-nummer

Btw-nummer: NL809245322B01
KvK Den Haag (Handelsregister): 27 19 38 98

Ik wil graag een digitale factuur ontvangen

Sdu stuurt bij voorkeur de facturen elektronisch in pdf formaat. Hiervoor hebben wij je factuur e-mailadres nodig. 

Heb je verder nog vragen over het elektronisch factureren bij Sdu of wil je je facturen graag digitaal gaan ontvangen? Download uw factuur hier

Ik heb een betalingsherinnering/aanmaning ontvangen

Je hebt 30 dagen de tijd om de factuur te betalen. Is je betaling nog niet binnen, dan sturen we je een betalingsherinnering. Heb je 21 dagen na de herinnering niet betaald, dan sturen we een aanmaning.

Rekening wel voldaan?

Het kan voorkomen dat je een herinnering ontvangt terwijl je de rekening wel al voldaan heeft. Dit kan een van de volgende oorzaken hebben:

Je betaling en de verzending van de herinnering hebben elkaar gekruist. Je kunt de betalingsherinnering dan als niet verzonden beschouwen;

Je hebt wel betaald, maar niet de juiste gegevens bij je betaling vermeld. Wij verzoeken je altijd het factuurnummer bij je betaling te vermelden. Ook het vermelden van je klantnummer verdient de voorkeur. Je kunt contact opnemen met onze afdeling debiteuren, via debiteuren@sdu.nl.

Heb je de factuur voldaan, maar toch een incassobrief ontvangen? Stuur een kopie van de bankafschriften van je betaling of de betalingsspecificatie naar onze afdeling debiteuren (debiteuren@sdu.nl)

Aanvragen kopie van originele factuur

Heb je een herinnering ontvangen, maar de originele factuur niet in bezit? Dan kun je via (070) 378 98 80 een kopie van de originele factuur opvragen. Deze kun je ook downloaden via www.sdu.nl/kopie-factuur (middels het klantnummer en factuurnummer).

Heb je verdere vragen over een ontvangen betalingsherinnering of aanmaning of wil je weten welke facturen nog openstaan? Neem dan contact op met onze afdeling debiteuren, via debiteuren@sdu.nl.

Ik heb een incassobrief ontvangen

Je hebt een bericht van Plaggemars Incasso ontvangen

Betaal je ook na de aanmaning niet, dan geven wij de vordering uit handen aan Plaggemars Incasso en wordt de vordering verhoogd met de, ingevolge onze voorwaarden dan wel de wettelijke bepalingen, verschenen rente en de incassokosten, met een minimum van € 40,00.

Vanaf dat moment hebben wij geen zicht meer op het invorderingsproces en kunnen wij je vragen hierover niet meer rechtstreeks beantwoorden.

Wil je derhalve reageren n.a.v. een door ons incassobureau gezonden aanmaning, klik dan op Plaggemars Incasso en je kunt direct je vraag stellen of opmerking plaatsen, waarna een van haar medewerkers je z.s.m. van een inhoudelijke reactie zal voorzien.

Let op! Vermeld bij je reactie of betaling altijd het dossiernummer van Plaggemars Incasso of het Sdu klantnummer.

Ik heb een vraag over een creditnota

Als je een creditnota hebt ontvangen, heb je recht op terugbetaling van het betaalde bedrag.

Je kunt een verzoek tot versnelde terugbetaling indienen bij onze afdeling Debiteuren (debiteuren@sdu.nl), onder vermelding van het factuurnummer van de creditnota. Vermeld duidelijk dat het om een verzoek tot terugbetaling gaat, evenals het bank- of gironummer waarop het bedrag teruggestort moet worden.

Ik heb een factuur ontvangen, maar het abonnement is opgezegd

Het kan zijn dat je bij het opzeggen van uw abonnement de opzegtermijn van twee maanden niet in acht hebt genomen. Dan ontvang je alsnog een factuur voor de komende abonnementsperiode en deze factuur moet je dan ook betalen.

Je kunt je abonnement op de volgende manieren opzeggen: telefonisch, per brief of door het invullen van het opzeggingsformulier.

Houd daarbij rekening met een opzegtermijn van twee maanden. Je ontvangt een bevestiging van uw opzegging met de annuleringsdatum. Bekijk hier onze abonnementsvoorwaarden.

Onterechte factuur?

Als je op tijd uw abonnement hebt opgezegd, maar toch een factuur hebt ontvangen, verzoeken wij een mail te sturen aan onze Klantenservice (info@sdu.nl) met daarin een kopie van je originele annuleringsverzoek.

 

Ik heb een factuur dubbel betaald

Als je een rekening twee keer aan ons hebt voldaan wordt het betreffende bedrag automatisch op je rekening teruggestort.  

Je kunt ook een verzoek tot terugbetaling indienen. Voeg aan je verzoek een kopie van de bankafschriften van de desbetreffende betalingen en/of de betalingsspecificatie toe. Vermeld altijd het bank- of gironummer waarop het bedrag moet worden teruggestort.

Het verzoek tot terugbetaling stuur je naar onze afdeling Debiteuren, via debiteuren@sdu.nl

Ook zonder verzoek wordt het betreffende bedrag op je rekening teruggestort.

Krijg ik automatisch een creditnota?

Je krijgt automatisch een creditnota en hiermee recht op terugbetaling van het betaalde bedrag.

Je kunt een verzoek tot versnelde terugbetaling indienen bij onze afdeling Debiteuren (debiteuren@sdu.nl), onder vermelding van het factuurnummer van de creditnota. Vermeld duidelijk dat het om een verzoek tot terugbetaling gaat, evenals het bank- of gironummer waarop het bedrag teruggestort moet worden.

Meer informatie over retourneren.

Ik heb een factuur ontvangen, maar de zending is retour gestuurd

Indien je de zending conform onze retourprocedure hebt geretourneerd, wordt de betreffende factuur na afhandeling van de retourontvangst gecrediteerd. Heb je een retour gedaan buiten onze retourprocedure om, dan wordt er niet vanzelfsprekend gecrediteerd. In dit geval kun je contact opnemen met onze afdeling Klantenservice.