AI in NDFR: fiscaal onderzoek met een krachtige combinatie van actualiteit, kwaliteit en technologie

AI in NDFR
31 augustus 2023

Op 30 augustus is de eerste AI-functionaliteit aan NDFR toegevoegd: de kernoverwegingen van bluetick. Hiermee zie je in één oogopslag de kernoverwegingen van een rechterlijke uitspraak.   

“Een hele praktische toepassing van AI, waardoor je snel kunt bepalen of een uitspraak in de zoekresultaten relevant voor jou is. Het scheelt klikken en veel lezen, wat je tijd bespaart in je onderzoek.” aldus Evelien Verhage, productmanager van NDFR. 

Sterke combinatie  

Bij fiscaal onderzoek blijft actualiteit en kwaliteit het allerbelangrijkste: je wilt niets missen voor je klant en het juiste advies geven.  

“In NDFR bieden we onze klanten hele actuele en volledige content. Om een voorbeeld te noemen: ieder uur wordt er nieuwe jurisprudentie ingeladen en dagelijks worden relevante uitspraken aan ons artikelsgewijs commentaar toegevoegd. Nog nèt iets eerder dan dat ze worden becommentarieerd door onze vakkundige redactie, zodat je altijd de meest actuele uitspraken bij de hand hebt. Om Artificial Intelligence (AI) effectief te laten functioneren, is hoogwaardige en actuele content van essentieel belang. Daarom is dit zo’n sterkte combinatie met een research platform als NDFR. “ 

De volgende stappen van AI in research 

Bij Sdu besteden we veel aandacht aan de ontwikkeling en integratie van Artificial Intelligence in onze producten.    

“We zijn al langere tijd bezig met het testen van verschillende AI-mogelijkheden in NDFR en niet alles haalt uiteindelijk de lancering. We vinden het erg belangrijk dat dát wat we onze klanten bieden, ook echt een toegevoegde waarde biedt. Juist als het gaat om dergelijke innovaties waar klanten nog wel eens huiverig voor zijn. We merken echter wel dat de ontwikkelingen rondom GenAI en ChatGTP de bekendheid van onze klanten met AI enorm heeft vergroot. En dat heeft ook een positieve invloed op het vertrouwen in deze technologie.” 

De AI-toepassingen in onze research producten zoals NDFR zullen elkaar snel opvolgen, dit is pas de eerste stap. Houd ons dus in de gaten, want er volgen nog veel meer interessante verbeteringen die jouw werk als tax specialist een stuk gemakkelijker maken. “En dat zonder in te boeten op kwaliteit, want onze auteurs en redacteuren blijven de ruggengraat van NDFR, daar doet AI niets aan af. Sterker nog: het maakt het juist een enorm krachtige combinatie”. 

Menselijk contact 

“Een ander misverstand dat nog wel eens ontstaat is dat AI ons leven onpersoonlijker maakt. Ik durf wel het tegenovergestelde te beweren. Wat ik om me heen zie is dat de behoefte voor echt contact juist groter wordt door alle digitale innovaties. En echt contact en het maken van verbinding, daar zijn we bij Sdu nu juist goed in. Dat horen we ook van onze klanten. Het NDFR customer support team staat altijd voor je klaar en reageert snel. En onze accountmanagers nemen ook contact met je op om te vragen hoe het gaat, niet alleen om te verkopen. Daarnaast denken ze graag met je mee over welke producten of onderdelen jij echt nodig hebt in je werkt. Zodat je een pakket op maat krijgt en niet betaalt voor informatie die je niet gebruikt.” 

Nog geen NDFR?

Heb je nog geen toegang tot de geavanceerde fiscale kennisbank NDFR? Probeer het gerust eens 2 weken uit met een proefabonnement, bekijk onze pakketten die direct beschikbaar zijn of stel je eigen pakket samen die helemaal past bij wat jouw organisatie nodig heeft. Meer over NDFR.

 

 

Meer lezen over AI?

Bekijk hier de andere blogs over AI