Swipe to the left

‘Content marketing is altijd in beweging’

Print
‘Content marketing is altijd in beweging’
By Inger Clancy 20 maart 2019 1091 keer bekeken Geen opmerkingen

Content marketeer gezocht! Na 9 jaar slaat Sdu content marketeer Liza Meurs haar vleugels uit en is het tijd voor een opvolger. Sdu blog vroeg Liza wat een content marketeer bij Sdu nu zoal doet en wat er zo leuk is aan haar functie.

Wat vind je het leukst aan je functie?

‘De vrijheid om creatieve content te bedenken met een kleine, ludieke twist. Onze content is altijd juridisch inhoudelijk ingestoken en daarmee volledig afgestemd op de informatiebehoefte van onze doelgroep. Maar elk rechtsgebied, zoals bijvoorbeeld arbeidsrecht of strafrecht, heeft ook een ‘smeuïge’ kant. Die mag af en toe best belicht worden. Bijvoorbeeld een Valentijnsblog over liefde op de werkvloer: wat mag wel en wat mag niet? Of een Halloweenblog met de top 3 meest gruwelijke moordzaken in het strafrecht. Een ludieke aanleiding, maar wel altijd content met een inhoudelijke insteek. Want je moet wel dicht bij jezelf blijven.’

Hoe ziet je gemiddelde werkdag eruit?

‘Ik begin elke dag met een rondje langs alle Sdu social kanalen. Zijn er nog klantvragen gesteld op Twitter? Heeft een auteur ons getagd in zijn/haar post op LinkedIn die misschien leuk is om te delen? Zijn er trending hashtags waar ik als Sdu op in kan springen? Na deze check pak ik mijn contentplanning erbij om social posts voor die dag samen te stellen en te delen. Die post ik direct via onze social kanalen of plan ik in via Hootsuite [een social monotoring tool; red.].

Vervolgens sluit ik aan bij diverse overleggen voor de contentmarketingstrategie en uitvoering van individuele merken zoals OpMaat om mee te denken over de positionering van dit merk binnen het hoofdmerk Sdu. Hoe kunnen deze merken elkaar versterken en hoe kan een OpMaat zichzelf online onderscheiden?

De dag sluit ik altijd af met nog een laatste rondje op alle social kanalen. Zijn er reacties of vragen geweest op mijn posts die ik moet beantwoorden?’

Hoe omschrijf je het team Online?

‘Team Online is een klein team met een ongedwongen en gezellige sfeer. Het team valt onder de marketingafdeling en heeft alle online expertise in huis. Voorheen zat ieder teamlid meestal op zijn eigen ‘eilandje’, maar team Online richt zich steeds meer op de onderlinge samenwerking in de vorm van gezamenlijke projecten of campagnes. Zo wordt alle expertise optimaal benut en ingezet. Een goede en leuke ontwikkeling wat mij betreft!’

Waarom ga je weg?

‘Na negen jaar Sdu vond ik het tijd om mijn vleugels uit te slaan. Ik ben in 2010 begonnen als redacteur arbeidsrecht en ben uiteindelijk intern doorgegroeid naar de functie van content marketeer. Ik ben heel blij dat ik deze kans heb gekregen omdat content marketing heel goed bij mij past. Als je mij dat 10 jaar geleden had gevraagd, had ik dat nooit kunnen bedenken. Content marketing is altijd in beweging en is ook nog eens toekomstproof. Ik zie het als een moderne, commerciëlere versie van bedrijfsjournalistiek.

Al met al, zou je kunnen zeggen dat ik ben opgegroeid bij Sdu. En juist daarom is het nu tijd om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Schrijven is één van mijn passies en bij mijn nieuwe werkgever EY kan ik als content specialist hier veel meer tijd aan besteden.

En, niet onbelangrijk, ik kan dan fietsen naar mijn werk. En ook nog eens door de mooiste stad van Nederland (Rotterdam). Wat wil een mens nog meer?’

Wat ga je het meeste missen?

‘Mijn collega’s! Cliché, maar waar. In negen jaar zijn er veel mooie (en grappige) momenten geweest, maar het is ook wel eens zwaar geweest. Met mijn collega’s heb ik dit allemaal kunnen delen, the good and the bad. Heel waardevol om op terug te kijken. Gelukkig heb ik voor mijn afscheid nog drie waardebonnen voor uitjes gekregen, waaronder een stadswandeling door Rotterdam. Dus voorlopig ben ik nog niet van ze af!’

Posted in: Sdu