Swipe to the left

Een hardlopende advocaat is een gelukkige advocaat

Print
Een hardlopende advocaat is een gelukkige advocaat

Als advocaat heb je dagelijks te maken met een hoog prestatieniveau. Lange vergaderingen, krappe deadlines en complexe juridische vraagstukken zijn aan de orde van de dag. En vaak gaat het werk thuis ook nog door. De kinderen moeten naar de sport worden gebracht en als we dan een half uurtje over hebben, ploffen we het liefst voor de televisie. Uiteindelijk val je vermoeid, waarschijnlijk te laat, in slaap of je blijft nog even piekeren en kan de slaap maar moeilijk vatten. Hoe kun je nu beter omgaan met deze hoge werkdruk? Het antwoord: hardlopen. En Sdu kan je hierbij helpen.

De voordelen van hardlopen

Hardlopen maakt je brein rustig, je maakt stofjes aan die je rustig en gelukkig maken en het is ook bewezen dat op de lange termijn hardlopen een gunstig effect heeft op je geheugen, het kunnen plannen en een positief zelfbeeld. Daarnaast kun je als je op de goede manier loopt momenten van rust ervaren en met deze herstelmomenten op een dag kun je langer en beter presteren.

Hardlopen kan altijd en overal

Uiteraard kun je ook op andere manieren je fysieke training doen, maar hardlopen kan heel makkelijk. Je hebt schoenen nodig en een deur naar buiten. Het is super lekker en rustgevend om in de duinen te lopen, door de polder of die mooie paadjes door het bos. Maar je kunt ook een rondje van een half uur lopen in de buurt van je kantoor, misschien net wat minder mooi en je moet net wat meer opletten op het verkeer. Na een half uur lopen voel je je direct een stuk opgewekter en kun je weer makkelijker die opdracht aan die nog op je ligt te wachten in de middag.

Sdu-training ‘Met recht stressvrij werken’

Bij de training ‘Met recht stressvrij werken’ ervaar je hoe hardlopen kan helpen. Je leert vooral welke tempo’s je kunt lopen in welke situaties, je ervaart direct de positieve effecten die hardlopen heeft en welke ademhalingstechnieken helpen om stress te verminderen.

Je kunt pieken in je werk als er ook dalen zijn. Laat het dal er niet één van uitputting zijn waarbij je je lamgeslagen voelt, maar zorg dat je dal een herstelfase is waarbij je oog hebt voor rust. Zorg dat je soms even niks doet of een aangename manier van beweging doet zoals hardlopen.

Hardlopen is niet alleen presteren

Ik ontmoet vaak mensen die bij hardlopen ook denken aan presteren. Ze doen mee aan evenementen, kijken hoe ze telkens weer een PR kunnen lopen of een grotere afstand. Dit kan super leuk zijn en motiverend, maar daarnaast is er ook een manier van hardlopen waarbij vitaliteit voorop staat, samen met genieten en je prettig voelen. Niet alleen lichamelijk, ook in je hoofd. Een rustig brein is dus te trainen.

Meer weten?

Meer weten over de Sdu-training ‘Met recht stressvrij werken’? Neem dan een kijkje op onze website.

Reactie van oud-deelnemer

“Het is een topcursus, gat in de markt. Er worden heldere handvatten gegeven waar je heel veel aan hebt. De combinatie hardlopen/theorie in dit sportparadijs in de bossen was ook top. Ik beveel de cursus van harte aan bij collega's en zie uit naar meer van dit soort cursussen. Stress is een ramp in de advocatuur, heel veel ziekte uitval. Deze cursus helpt ter voorkoming en genezing. Ramon is perfect als trainer. Hij snapt het heel goed en vindt aansluiting bij iedereen”.

Posted in: Sdu