Swipe to the left

"Klanten helpen vooral hun werkprocessen te verbeteren" Amy Hays, Project Manager Legal

Print
"Klanten helpen vooral hun werkprocessen te verbeteren" Amy Hays, Project Manager Legal
By Amy Hays, Project Manager Legal 10 januari 2019 1182 keer bekeken Geen opmerkingen

“Stuur je op kosten, dan gaat de kwaliteit omlaag. Stuur je op kwaliteit, dan gaan de kosten omlaag.” Deze tegeltjeswijsheid, een mooi citaat van voormalige KPN CPO Willem van Oppen, spreekt Amy Hays zeker aan. Sinds 1 september is zij Project Manager Legal bij Sdu. In die functie werkt zij, samen met de verschillende uitgevers binnen het segment Legal, aan diverse proposities. Naast het al gelanceerde Sdu Arbeidsrecht kunnen klanten ook dergelijke platformen verwachten op andere rechtsgebieden.

Helpen met Legal Operations

Lagere kosten en verhoogde efficiency bepalen steeds meer de dagelijkse praktijk van de jurist. En dat zonder in te boeten aan kwaliteit. Een enorme uitdaging, weet Amy. Eerder werkte zij als Legal Project Manager bij NautaDutilh. “Ik coördineerde zaken op het gebied van due dilligence. Allerhande zaken dus die bij (internationale) fusies en overnames van belang zijn. Ik had regelmatig overleg met juridische afdelingen. Vanuit die praktijk weet ik dat juristen altijd tegen tijd en kosten aanlopen. Leuk om hen vanuit mijn nieuwe functie te helpen met hun legal operations. Bij het optimaliseren van alle juridische diensten valt nog een hoop efficiency te winnen. Naast kennis speelt technologie een sleutelrol. Automatisering van het classificeren van documenten en extraheren van informatie uit grote hoeveelheden data, levert immers grote voordelen op. Wie sneller tot de juiste informatie komt, kan z’n werk of adviezen sneller volbrengen.”

‘We spreken met juridische afdelingen over de pijnpunten in hun werk’

Klanten ontzorgen

De klanten van nu verschillen niet zo heel veel van die van toen. “Ook toen sprak ik regelmatig met juridische afdelingen over hun pijnpunten in het werk. Dat doen we nu ook. Met onze producten en dienstverlening proberen we als Sdu klanten te ontzorgen door ze tools aan te reiken waarmee zij snel tot de juiste kennis kunnen beschikken en hun werk efficiënter kunnen uitvoeren. Sdu heeft veel ervaring op het gebied van kennismanagement. Maar ook op het gebied van legal tech kunnen wij onze klanten in de toekomst adviseren. Dat laatste gaat veel verder dan het automatisch opzoeken van referenties en jurisprudentie.”

‘Onze service naadloos laten aansluiten op het werkproces van de klant’


Inefficiënties wegnemen

Door grote hoeveelheden informatie door de computer te laten analyseren, kun je als jurist beter geïnformeerd en sneller inschatten welke strategie je het beste kunt toepassen. “Door inzage te krijgen (en te hebben) in de werkprocessen van de klant kunnen we hem goed helpen. Welke inefficiënties kunnen we wegnemen? Waar bevinden zich de drempels? Hoe kun je die verlagen of zelfs verwijderen? En waar kan het proces beter? De innovatie van Sdu ligt niet zozeer in het aanbieden van informatie, maar vooral op de manier hoe zij dat doet: door veel meer op het proces van de klant in te spelen en te zorgen dat onze service naadloos aansluit op zijn werkproces. Quality means that the customer comes back. Onze klanten dus die services bieden, waarmee zij een goed evenwicht vinden tussen efficiëntie, tijd, kosten én kwaliteit. En daar zijn de klanten van onze klanten dan ook weer bij gebaat.”

Posted in: Sdu