NotaFlow: hét nieuwe tijdbesparende hulpmiddel voor de slimme notaris

NotaFlow: hét nieuwe tijdbesparende hulpmiddel voor de slimme notaris
19 augustus 2019 6802 keer bekeken

‘Met NotaFlow hebben we het beste van drie grote spelers neergezet: marktleider Berkeley Bridge als documentengenerator, Van Brug Software als marktleider in notariële software en Sdu als marktleider rondom het uitgeven van kennis voor het notariaat. Door inzet van NotaFlow zorgen we ervoor dat de notaris opnieuw meer in zijn waarde, in zijn beroep zou je kunnen zeggen, wordt gezet. De tijd die je besteedt aan belangrijke elementen die cliënten uiteindelijk niet zien, zoals tekstproducties, vermindert substantieel door inzet van het nieuwe NotaFlow. Het foutpercentage neemt structureel af én je houdt tijd over voor andere zaken, zoals intensiever relatiebeheer.’ Aldus Ebbo Haantjes, Publishing Director Legal van Sdu.

Zó werkt NotaFlow

‘Voordeel voor de notaris is dat deze betaalbare oplossing heel eenvoudig werkt vanuit één systeem: ’s ochtends start men Codex op en daar staat nu, als je een dossier opent, in het linker menu de koppeling ‘NotaFlow (Sdu)’. Deze koppeling verwijst vervolgens naar heel veel verschillende modellen die gaan over verschillende domeinen binnen het recht (van personen- en familierecht tot ondernemingsrecht en registergoederenrecht) waar de notaris in zijn dagelijkse praktijk mee te maken krijgt. Nu is de aanwezigheid van die modellen op zichzelf niet zo uniek, maar wél het feit dat de onderhandse stukken hier automatisch mee verbonden zijn. Door het invullen van een vragenlijst wordt de data namelijk razendsnel en volledig automatisch in de juiste kaders ingevoegd’, vervolgt Ebbo.

Hoe ziet dit er in praktijk uit?

Gegevens van de partijen, zoals de koper van een pand, of deze man of vrouw is of dat dit meerdere personen zijn, worden door de unieke koppeling tussen Codex en de Sdu modellen binnen Berkeley Bridge, automatisch in de vragenlijst die links staat ingevuld. Rechts zie je direct het resultaat van hetgeen dat automatisch ingevuld wordt. Het slimme systeem past de teksten tot in detail aan, gebaseerd op de vragen en opties die je links hebt beantwoord. Dus hij, zij of wij of de koper of wat op dat moment ook maar als variant van toepassing is. Dat betekent uiteraard ook tijdsbesparing, omdat het systeem automatisch opties laat vervallen als deze niet meer van toepassing zijn op basis van je invoer. Handmatig intikken van gegevens behoort hiermee definitief tot de verleden tijd. Wil je de akte ook in het Engels ontvangen? Uiteraard behoren automatische vertalingen ook tot de mogelijkheden, erg handig in deze wereld waarin we steeds op internationaler niveau met elkaar samenwerken.’

Bekijk de animatie voor nóg meer duidelijkheid

Vragen? Benieuwd hoe het concreet in praktijk werkt? Bekijk deze animatie of neem contact met ons op, we vertellen u er graag meer over.

Opmerkingen