Taxperience en Lefebvre Sarrut/Sdu slaan de handen ineen met Keeyns

18 maart 2021
Dé eerste echte Europese SaaS Tax Technology oplossing voor internationaal opererende ondernemingen.

Lefebvre Sarrut/Sdu en Taxperience slaan de handen ineen en kiezen voor een Europese samenwerking waarbij de krachten van de individuele partijen worden gebundeld. Met de internationale fiscale kennis en kunde van Taxperience en de jarenlange ervaring van Lefebvre Sarrut/Sdu op het gebied van software- en productontwikkeling ontstaat er met deze samenwerking een erkende cloud softwareoplossing, Keeyns, die iedere internationaal opererende onderneming controle geeft over de fiscale en financiële processen.

Oorsprong

Keeyns is begonnen als een spin-off van Taxperience en biedt een volwaardige softwareomgeving voor ondernemingen om compliant te zijn in alle domeinen op het gebied van bedrijfsvoering, te beginnen met Tax. Het huidige product omvat al ondersteuning voor zowel de onderneming als haar adviseurs op het gebied van btw, Transfer Pricing, vennootschapsbelasting, Tax Control Framework, workflow management en een centrale database van alle gerelateerde documenten, de zogenaamde digitale kluis. Keeyns mikt op CFO’s, group controllers en bedrijfsfiscalisten van ondernemingen die grensoverschrijdend actief zijn.

Europese aanjager

Met het netwerk van Lefebvre Sarrut voorzien beide partijen een Europese uitrol waarbij internationaal opererende ondernemingen worden ondersteund. Deze samenwerking geeft Keeyns de Europese schaal en versnelling die het verdient. Hiermee is Keeyns de eerste echte Europese Tax Technology software solution!

Zowel Taxperience als Lefebvre Sarrut/Sdu zijn enthousiast over de nieuwe samenwerking. Beide partijen delen dezelfde visie en een grote passie voor innovatie. Sander de Groot, CEO bij Sdu, zegt hierover: “Deze samenwerking staat voor digitale groei en transformatie. Door de kennis, kunde en ervaring van beide partijen te combineren met de nieuwste technologische innovaties, wordt Keeyns het Europese product van de toekomst.” Camille Sztejnhorn, directeur innovatie Lefebvre Sarrut vult aan: “This project is a true European project where we want to support international operating enterprises.”

“Deze samenwerking is een logische stap voor de verdere ontwikkeling en internationale uitrol van Keeyns’’, aldus Ruben van Aarle, medeoprichter en CEO van Taxperience. “We zijn zeer verheugd samen onze SAAS Solution Keeyns aan te bieden.” Door deze samenwerking kunnen andere Europese VAT Engines, nieuwe Transfer Pricing features, maar ook Legal Tech features versneld worden gerealiseerd, in samenwerking met het sterke Europese netwerk van beide partijen in zowel de enterprise als adviseursmarkt.

“We zijn ervan overtuigd dat onze oplossing, gekoppeld aan de expertise die Lefebvre Sarrut/Sdu heeft op het gebied van software-en productontwikkeling, de corporate markt een meerwaarde biedt vult Ramon van Aarle (medeoprichter en CEO Taxperience) aan.”

Beide bedrijven kijken uit naar een succesvolle samenwerking.

Lees hier ook het interview met Esther van Doesburg en Ruben van Aarle.

Praktische informatie:

Meer informatie over Keeyns vindt u via www.keeyns.com. Dit is een gezamenlijk persbericht van Lefebre Sarrut/Sdu, Keeyns en Taxperience.

- EINDE PERSBERICHT -

Heeft u naar aanleiding van dit persbericht vragen en/of opmerkingen, neem dan contact op met: Esther van Doesburg, chief innovation manager | e.v.doesburg@sdu.nl | 06-20 49 71 49

Lefebvre Sarrut/Sdu
Lefebvre Sarrut/Sdu is de innovatiepartner voor Europese bedrijven en professionals in de juridische en fiscale sector. Lefebvre Sarrut/Sdu ontwikkelt producten en diensten in co-creatie met haar klanten, waardoor zij kunnen innoveren en succesvol kunnen zijn. Nu, en in de toekomst. Met ruim 200 jaar ervaring en een breed internationaal netwerk heeft Lefebvre Sarrut/Sdu zeer goede kennis van ontwikkelingen en behoeften in het juridische en fiscale werkveld.

Taxperience
Taxperience (een (inter)nationaal belastingadvieskantoor) ontzorgt ondernemers op fiscaal, interim en corporate finance vlak. Zodat zij kunnen doen waarin ze goed zijn. Dat geldt ook voor onze internationale klanten. Ook hun bieden we de ‘Niet Zo Standaard’-aanpak. Dat kunnen we door samen te werken met relaties binnen ons internationale netwerk. Waarden als non-hiërarchie, efficiëntie en samenwerking typeren Taxperience. Bij Taxperience kan elke cliënt rekenen op een eigen betrokken team. Korte en directe lijnen zorgen voor een snelle overdracht van informatie. Zodat alle betrokkenen voortdurend weten wat er speelt.

Keeyns - toast op de samenwerking.jpg
151.59 KB
Ruben van Aarle, medeoprichter en CEO van Taxperience en Esther van Doesburg, chief innovation manager van Sdu brengen een toast uit op de samenwerking.
Keeyns - voorbeeld 1.png
79.75 KB