Geen schending vrijheid van meningsuiting wegens schadevergoedingen na publicaties rondom de Bettencourt-affaire


EHRM 1 juni 2017, nr. 68974/11, ECLI:CE:ECHR:2017:0601JUD006897411, Giesbert e.a. t. Frankrijk

In 2009 en 2010 publiceerde het Franse tijdschrift ‘Le Point’ een aantal artikelen over de Bettencourt-affaire. Bettencourt, een steenrijke erfgename van het L’Oréal-concern, gaf haar ‘aangenomen’ zoon en de fotograaf Banier cadeaus van een waarde van in totaal één miljard euro. Banier werd later verdacht misbruik te hebben gemaakt van de ouderdom…

Verder lezen
Terug naar overzicht