VIND Hulpwijzer is de toegankelijkste Sociale Kaart van Nederland

Neem contact op
VIND Hulpwijzer
Neem contact op

Steeds meer huishoudens kampen met schulden. Ook zijn er maar liefst 4 miljoen mensen in Nederland met een (lichte) beperking. Als gemeente wilt u al uw inwoners helpen met het juiste antwoord op hun vragen over zorg, schuldsanering of opvoeden. Belangrijk is dat dit in begrijpelijke taal wordt gedaan en dat de zelfredzaamheid van inwoners wordt gestimuleerd: zij moeten zonder hulp zelf de juiste informatie kunnen vinden. Hiervoor is VIND Hulpwijzer ontwikkeld: de toegankelijke en complete Sociale Kaart voor gemeenten en hun inwoners.

De voordelen van VIND Hulpwijzer

  • Uw inwoners zijn 24 uur per dag snel geholpen.
  • Altijd een actueel overzicht van uw lokale sociale aanbod.
  • De meest gestelde vragen binnen het Sociaal domein.
  • De informatie is voor iedereen begrijpelijk en toegankelijk.

Ervaringen van VIND Hulpwijzer klanten

Wat is er allemaal te doen in Haarlemmermeer? Hoe meld ik me aan? Waar kan ik terecht met mijn hulpvraag? De antwoorden op deze vragen waren er wel, maar behoorlijk versnipperd en niet altijd even actueel. Dankzij de Sociale Kaart die de gemeente Haarlemmermeer met Sdu ontwikkelde, is dat overzicht  er nu wel. Voor inwoners en ook voor professionals. Lees het hele verhaal van de Gemeente Haarlemmermeer en ook de ervaringen van andere klanten van VIND Hulpwijzer.

Lees de ervaringen van VIND klanten

VIND Hulpwijzer winnaar ABC Trofee

In Nederland hebben 2,5 miljoen mensen van 16 jaar en ouder moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Jaarlijks wordt de ABC Trofee van Stichting ABC uitgereikt aan personen of organisaties die zich extra inspannen om de communicatie met hun laaggeletterde contacten te vereenvoudigen. In 2018 ging deze prijs naar VIND Hulpwijzer. De jury prees het team achter VIND Hulpwijzer voor de inzet voor mensen die moeite hebben met lezen en schrijven.

VIND Hulpwijzer nog toegankelijker

Toegankelijkheid is een belangrijk uitgangspunt voor ons. Onze redactie schrijft zo publieksvriendelijk mogelijk (taalniveau A2-B1) om de informatie voor iedereen begrijpelijk te houden. We willen ook zo veel mogelijk onze gebruikers betrekken bij het toegankelijk maken van VIND Hulpwijzer. In een levendig wijkhuis van de gemeente Den Helder kwamen de taalambassadeurs van stichting ABC daarom bij elkaar voor een dag van testen en gezelligheid. Benieuwd naar hoe dat is gegaan? Bekijk onze korte video voor een impressie van de dag.

Contact

telefoon

Wilt u meer weten over VIND Hulpwijzer of een afspraak maken?

Bel naar Sdu klantenservice: 070-378 98 80 of mail naar helpdeskvind@sdu.nl.