Corporate thema VIND Hulpwijzer

Vind Hulpwijzer is de complete Sociale Kaart voor gemeenten van Sdu

Inwoners zien hoe ze met bepaalde situaties om kunnen gaan, waar ze terecht kunnen met hun vragen en hoe procedures in hun werk gaan. Dit scheelt een gemeente veel vragen en tijd en de inwoners zijn direct geholpen. Inwoners krijgen het juiste antwoord op alle vragen over zorg, participatie en opvoeden. Hierbij staat de zelfredzaamheid centraal. VIND Hulpwijzer is meer dan een zoekmachine en neemt inwoners aan de hand met behulp van slimme en laagdrempelige vraaggeleiding. 

Combinatie van zoekmachine, vraaggeleiding, adviezen, relevante organisaties en sociale kaart op lokaal niveau

  • Woonomgeving en vervoer
  • Geldzaken
  • Zorg en welzijn
  • Wonen en huishouden
  • Werk
  • Jeugd en gezin
  • Actief zijn en meedoen

Meer weten over VIND Hulpwijzer

Vind Hulpwijzer is hét portaal voor inwoners die informatie zoeken binnen het sociale domein.  Wilt u als gemeente een sociale kaart op uw website plaatsen? Wilt u met ons verder praten over de voordelen? Neem dan contact op via onderstaande knop.

Contact

Het verhaal van Gemeente Den Helder

Soms kan het voor burgers lastig zijn om hun weg te vinden binnen een gemeente. De oplossing van Gemeente Den Helder: VIND Hulpwijzer. Deze neemt de burger bij de stand en helpt bij het formuleren van de juiste vraag.

Lees het hele verhaal

Deze gemeenten gingen u voor

Steeds meer gemeenten kiezen voor VIND Hulpwijzer. Zoals:

VIND Hulpwijzer Haarlemmermeer

Blog: 3 manieren voor gemeenten om de jeugdzorg te verbeteren

Al jaren wordt sociaal-domein-breed in rapporten aangetoond dat veel inwoners de weg naar zorg en ondersteuning niet voldoende vinden. Het probleem is dus bekend, maar wat is de oplossing? 

Lees hier het hele blog van onze redacteur Michan Biesbroek

Jeugdzorg

Gevalideerde, actuele, kwalitatief hoogstaande inhoud

De professionele redactie van Sdu schrijft en beheert met uitgebreide domeinkennis de informatie namens de gemeente. Ontwikkelingen in wet- en regelgeving en beleid worden in de gaten gehouden, verwerkt en gevalideerd zodat de informatie voldoet aan de juridische eisen. Deze wordt periodiek bijgewerkt, daarmee heeft u altijd actuele informatie. Wij ondersteunen gemeenten ook met redactieservices op locatie, training en coaching. Daarnaast bieden wij hulp bij implementatie en beheer.   

Redactie

Partners

Partners

Koppelingen met diverse systemen

Er zijn koppelingen beschikbaar voor procesmanagementtools, ZTC modules, DSP modules en DMS applicaties.

Leveranciers
Sociale Kaart Tubbergen

De sociale kaart van Dinkelland, Tubbergen en Rijswijk

Lees de ervaringen van drie gemeenten bij de implementatie en het gebruik van VIND Hulpwijzer.

Lees het artikel

Neem direct contact op

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 17:30 uur. U kunt ons ook een e-mail sturen via het formulier rechts. 

Sdu klantenservice

 (070) 378 98 80

Stel uw vraag