Waardevolle bijeenkomsten voor gebruikers VIND Antwoorden

VIND Antwoorden gebruikersbijeenkomsten

Na het succes van vorig jaar organiseerde Sdu dit najaar opnieuw de gratis klantendagen. De aftrap was in Deventer, gevolgd door Utrecht. Voor dit jaar zit het erop, maar op deze pagina leest u een impressie. Zien we u volgend jaar?

In een middag nemen we onze klanten mee op reis door het verleden, het heden en de toekomst. Tijdens de introductie vertelt uitgever David Jonckheer alles over de resultaten van het gebruikersonderzoek van eerder dit jaar. Maar natuurlijk ook over wat we gaan doen voor een nog hogere klanttevredenheid. Ook geven de aanwezigen aan wat zij belangrijk vinden, zoals meer klantcontact.

Roadtrip SduConnect

Bij de presentatie over SduConnect krijgen de deelnemers alvast een sneak peek van toekomstige functionaliteiten. Er staan enkele grote veranderingen op de planning die het gebruikersgemak gaan verhogen. Dat zorgt voor enthousiaste reacties en waardevolle inzichten. Vooral het gewijzigd archiveren van een product of VAC wordt goed ontvangen. Uw mening is altijd belangrijk, dus alle feedback wordt direct door ons genoteerd. Zo denkt u als bezoeker mee over de toekomst van VIND Antwoorden.

Pakketreis taal en coachen

Impressie klantendag 2019

Het kan best lastig zijn om je collega’s te overtuigen van het belang van duidelijke taal, blijkt tijdens de klantendag. “Al is de abonnementstekst prima, er moet tóch altijd nog een zinnetje bij”, klinkt het in de zaal. Gelukkig is duidelijke taal dagelijkse kost voor schrijftrainer Paula van Gemen. Zij leert ons hoe we om moeten gaan met zulke collega’s. En dat zit vooral in het ‘waarom’. Waarom is duidelijke taal zo belangrijk? En waarom is duidelijke taal zo moeilijk, juist voor een expert? Wij weten het nu.

Gluren bij de buren

Tijdens de workshops is er genoeg ruimte om met collega’s van andere gemeenten in gesprek te gaan. Vooral bij het reageren op verschillende stellingen blijkt dat geen gemeente hetzelfde is. De één is trots op het hoge percentage klantvragen dat het KCC zelfstandig afhandelt, de ander wil graag leren hoe ze dat doen.

De klantendag is een mooie gelegenheid om kennis te maken met collega’s uit andere gemeenten. Ook dit jaar gaan deelnemers de deur uit met een uitnodiging om eens bij een andere gemeente te komen kijken.

VIND Antwoorden gebruikersdag_Amanda van der Zwaan

Mens en robot reizen samen verder

VIND het antwoord op elke vraag

In deze workshop worden deelnemers meegenomen in de ontwikkelingen rondom chatbots. Wist je dat veel grote bedrijven al een chatbot hebben, zoals Bol.com of Vattenfal? Een chatbot kan bijvoorbeeld meer simpele vragen afhandelen, zodat er meer tijd overblijft voor persoonlijke aandacht aan de telefoon. Gemeente Oss is al aan het experimenteren. Ook Sdu gaat een pilot starten. Geïnteresseerd? Neem contact met ons op voor meer informatie.

Werkt u in SduConnect? Of maakt u op een andere manier gebruik van de teksten van de VIND Producten- en Dienstencatalogus (PDC) en/of de VIND Vraag- antwoordcombinaties (VAC’s)? Via onze nieuwsbrief houden we u op de hoogte wanneer de volgende klantendag is. Mail naar helpdeskVIND@sdu.nl om u aan te melden voor de nieuwsbrief.

Contact

telefoon

Wilt u meer weten over VIND Antwoorden of een afspraak maken?

Bel Sdu klantenservice: 070-3789880 of mail naar helpdeskvind@sdu.nl.