Waardevolle bijeenkomsten voor gebruikers VIND Antwoorden

VIND Antwoorden gebruikersbijeenkomsten

Dit mag u niet missen!

Na het succes van vorig jaar organiseert Sdu dit najaar opnieuw drie gratis klantendagen. In een middag nemen wij u mee op reis in de tijd. Wij praten u helemaal bij over de ontwikkelingen in het afgelopen jaar. En u kunt meedenken over de toekomst van VIND Antwoorden.

Deze middag is ook een mooie gelegenheid om kennis te maken met collega’s uit andere gemeenten. En natuurlijk met de medewerkers van Sdu, die dagelijks voor u aan SduConnect en de teksten werken.

Werkt u in SduConnect? Of maakt u op een andere manier gebruik van de teksten van de VIND Producten- en Dienstencatalogus (PDC) en/of de VIND Vraag- antwoordcombinaties (VAC’s)?

Workshops

  1. Roadtrip SduConnect
    Wij nemen u mee op onze roadtrip langs verschillende hoogtepunten. Welke veranderingen komen eraan? U krijgt een kijkje in het SduConnect van later. En ook wij zijn nergens zonder uw reviews. Dus kom maar op!
  2. Pakketreis taal en coachen
    Taalbeleving is voor iedereen anders. En toch is duidelijke taal (B1) voor iedereen prettiger om te lezen. Zeker als een tekst jou tot actie moet aanzetten. Hoe zorg je dat een collega (zonder jouw taalgevoel) dit ook inziet?
  3. Gluren bij de buren
    Hoe doen zij dat nou? Een vraag die regelmatig tijdens een adviesgesprek op tafel komt. Aan de hand van stellingen leren we van elkaar.
  4. Mens en robot reizen samen verder
    Chatbots zijn de hype voorbij. In steeds meer bedrijven worden ze ingezet. Ze kunnen ook jouw nieuwe collega worden. Eng? Bedreigend? Nee hoor, mens en chatbot werken prima samen. Wij leggen je uit hoe.

Over de spreker

Duidelijke taal door schrijfcoach Paula van Gemen
 
Duidelijke taal is dagelijkse kost voor schrijftrainer Paula van Gemen. Met haar bedrijf Tekstmodel.nl geeft ze trainingen in helder en klantgericht schrijven bij bedrijven en overheden.
 
Haar missie is dan ook om iedereen de kracht van helder en klantgericht schrijven te laten ervaren. Niet door trucjes aan te leren. Nee, ze laat je anders denken over taal. Ze laat het je zien, doen en begrijpen, waardoor je niet anders meer wilt.
 
De wereld veranderen kun je nooit alleen. Ook Paula merkte tijdens haar trainingen dat niet altijd iedereen in de organisatie makkelijk meegaat in de verandering. Daarom traint ze ook de trainers, de ambassadeurs en de taalfanaten om hun collega’s op een fijne manier mee te krijgen.
 
Nieuwsgierig naar de tips van Paula? Meld u aan
Paula van Gemen - Tekstmodel.nl

Terugblik klantendag Deventer en Utrecht

Impressie klantendag 2019

Na het succes van de klantendagen in 2018 staan er dit jaar weer nieuwe edities op het programma. De aftrap was in Deventer, gevolgd door Utrecht. Een korte impressie. De deelnemers gaan mee op reis door het verleden, het heden en de toekomst. Zo leren ze wat het gebruikersonderzoek eerder dit jaar heeft opgeleverd en wat we gaan doen voor een nog hogere klanttevredenheid. Bij de presentatie over SduConnect krijgen de deelnemers alvast een sneak peek van toekomstige functionaliteiten. Dat zorgt voor enthousiaste reacties en waardevolle inzichten, waarbij alle ideeën natuurlijk direct door ons genoteerd worden.

Het kan best lastig zijn om je collega’s te overtuigen van het belang van duidelijke taal, blijkt tijdens de klantendag. “Al is de abonnementstekst prima, er moet tóch altijd nog een zinnetje bij”, klinkt het in de zaal. Tijdens de workshop over taal en coachen leert hoe u dat voortaan aanpakt.

Enkele dagen voor de klantendag in Deventer heeft de gemeente Oss een chatbot live gezet. Dat sluit perfect aan op de laatste sessie van de middag over chatbots. Hoe ver is de techniek eigenlijk? En hoe maak je een webtekst bruikbaar voor een chatbot?

Tijdens de workshops is er genoeg ruimte om met collega’s van andere gemeenten in gesprek te gaan. Vooral bij het reageren op verschillende stellingen blijkt dat geen gemeente hetzelfde is. De één is trots op het hoge percentage klantvragen dat het KCC zelfstandig afhandelt, de ander wil graag leren hoe ze dat doen. En zo gaan ook dit jaar deelnemers de deur uit met een uitnodiging om bij een andere gemeente te komen kijken.

Aanmelden klantendag

Contact

telefoon

Wilt u meer weten over VIND Antwoorden of een afspraak maken?

Bel Sdu klantenservice: 070-3789880 of mail naar helpdeskvind@sdu.nl.